úterý 23. března 2010

The Oxford Circle

Dnes mám pisálkovskou náladu a tak se podělím o další objev. Tentokrát very rare - mně samotnému to trvalo dobrou chvíli, než jsem našel něco fungujícího.

Inu, jedná se o blues/psych rockovou kapelu The Oxford Circle. Zajímavostí je, že jejich jediné album je živák z roku 1966 - Live at the Avalon - obrovská vzácnost mezi sběrateli (kdo to seženete na LP, neváhejte a posílejte :-))). Ale dost řečí, radši se přesuneme ke kapele samotné. Jedná se o kapelu z psychedelickému rocku země zaslíbené - prosluněné Kalifornie. Mezi členy najdeme mj. Garyho Yodera, pozdějšího kytaristu mých milovaných Kak a Blue Cheer. Bubeník Paul Whaley se později v Blue Cheer objevil také.

Z vlivů je na jediném albu velmi silně cítit klasické blues - vlastně celá deska je tvořena předělávkami bluesových vypalovač alá Baby, Please Don't Go nebo A Foolish Woman. Verze první zmíněné písně je dle mého skromného názoru vůbec jedna z nejlepších, co jsem slyšel. Neskutečnou energií (a že to chlapci dávají znát) je nabité celé album - např. harmonika u Mystic Eyes je fantastická, Since You've Been Away je zase typicky tvrdá garážovka.
Doporučuji vyznavačům klasického blues-rocku, ale nejen jim. Své si rozhodně najdou i příznivci jiných subžánrů.



3 komentáře:

  1. http://rapidshare.com/files/245012658/OxfordCircle.zip

    OdpovědětVymazat
  2. V té první je už moc přeharmonikováno :), ale ta druhá byla příjemná a burcovala mou nohu k pohybu :D...ve vhodné chvíli určitě stáhnu a poslechnu.
    Dávám na Tvůj vkus, Odyssey se mi opravdu zalíbili. Dnešní dopoledne mi nehrálo nic jiného. :)

    OdpovědětVymazat
  3. No vidíš, já jsem na harmoniku úchyl :-D

    OdpovědětVymazat